سبک های موسیقی




















Blog . Profile . Archive . Email  


گيتار شكسته

Classic Music / Art Music

عبارت موسیقی کلاسیک به طور عام به مجموعه عظیمی از سبک ها و فرم های مختلف اما در ارتباط با هم اشاره دارد. موسیقی کلاسیک در حالت کلی خود تنها به معنای موسیقی کلاسیک اروپایی می باشد.
از موسیقی کلاسیک نمی توان تعریف دقیقی ارئه کرد، اما به طور خلاصه باید گفت آثار این سبک همگی توسط موسیقیدانانی خلق می شود که به طور ویژه و بسیار تخصصی در ارتباط با علم موسیقی آموزش دیده اند. اثر موسیقی کلاسیک همگی بر اساس قواعد علمی موسیقی پدید می آیند.

Jazz
 

Jazz فرم ویژه ای در موسیقی است که ریشه اصلی آن به سبک های Folk Blues و Regtime و موسیقی اروپایی باز می گردد. این سبک را می توان اولین فرم هنری مهمی دانست که در ایالات متحده پا به عرصه وجود گذاشت. این موسیقی از زمان پیدایش خود در اوایل قرن بیستم تا امروز شاهد پیشرفا های چشمگیری بوده است و سبک های بسیاری چون Bop, Cool Jazz, Jazz Fusion Bebop, Hard و ... از آن منشعب گشته اند.

Blues
 

Blues سبکی آوازی و سازی است که ریشه آن به اجتماعات آفریقایی آمریکایی در ایالات متحده باز می گردد. منشا اصلی این موسیقی به مراسم مذهبی در آفریقا، ترانه های کارگران سیاه پوست و دیگر عناصری باز می گردد که همگی ریشه در مناطق غربی قاره آفریقا دارند. این سبک بیشتر تاثیر را بر سبک های جدیدی که امروزه به عنوان Pop Music در آمریکا و اروپا شناخته می شوند داشته است.

Rhythm And Blues

Rhythm And Blues نامی برای موسیقی های عامه پسند سیاهپوستان بود. به کار بردن عبارت B&R در واقع اشاره به شاخه ای از موسیقی Pop دارد که در فاصله سال های 1940تا 1960 در اوج محبوبیت بود. این موسیقی نه Jazz بود و نه Blues و بسیار سبکتر از سبک های قبلی اجرا می شد. در اوایل دها 1950 این موسیقی به موفقیت بسیاری چخ در میان سیاه پوستان و چه در بین سفید پوستان دست یافت.

Country Music

Country Music در واقع همان موسیقی محلی است که به شکل ساده به بیان سنت ها و عواطف می پردازد. موسیقی کانتری سبکی بسیار ساده می باشد و موضوعات، ملودی و اشعار آن شباهت هایی نیز با موسیقی Blues دارد. اکثر ترانه های این سبک بر اساس چند آکورد ساده و یک ملودی خطی ساده می باشند. این شکل از Style های بسیار متفاوتی گشته است.

Hip Hop / Rap / Rapcore

 

Electronica

Rock / Roch & Roll

New Age

New Age سبکی در موسیقی است که تاکید بسیار زیادی بر بیان عواطف و اخساسات درونی دارد. این موسیقی معمولا از درون مایه آرام و آرامش بخش برخوردار است. آنجه در این آثار بسیار شاخص می باشد نوعی تاکید ویژه بر معنویت و مسائل روحی است. حتی برخی از آثار این سبک را می توان در مواردی چون موسیقی درمانی نیز به کار برد. موسیقی دان های این سبک معمولا از دانش و توانایی بسیاری بر خوردار هستند و به خوبی می توانند شنوندگان را جذب آثار خود کنند.
 

 

Pop
 

 

تعریف برای موسیقی پاپ بسیار است، ولی آن چه که بهترین تعریف می تواند باشد، "موسیقی بر گرفته از بطن جامعه و دل مردم" است. ویژگی شاخص موسیقی پاپ، درون مایه پر از نشاط و شادی و جنبه آرامش بخش آن است. زیرا می دانیم که همه مردم در یک سطح نیستند اما وقتی قرار است قطعه ای با عنوان پاپ ساخته شود و برای آنکه بتوان آنرا پاپ نامید، باید نوعی باشد که ضمن شادی آور بودن آن و یا حتی اگر غمگین باشد، باید بر گرفته از بطن اجتماع و دل مردم باشد تا وقتی که متن قطعه آن به صورت موسیقی به گوش مردم می رسد به آنها احساس شادی و یا اگر غمگین هستند مایه تسکین و امیدواری و دل داری آنها باشد.
 
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 19:40 توسط کیانا | |


Power By: LoxBlog.Com